Instrukcja zakupu BB$

Do kupienia BB$ potrzebujesz:

  1. Dowolnej karty płatniczej.
  2. Komputera.
  3. Nazwy użytkownika i hasła, które używamy do logowania się na BBO.
  4. Za pierwszym razem spokoju i czasu, na wypadek gdyby były problemy.
  5. Opcjonalnie: Jeśli chcesz wiedzieć co robisz i jak oszczędzić środki – przeczytaj najpierw Pytania i Odpowiedzi.

Instrukcja

1. Wchodzimy na stronę płatności

Otwieramy stronę https://www.bridgebase.com/purchase/pay.php, którą można znaleźć wchodząc na stronę główną bridgebase.com:

W lewym górnym rogu wybieramy ikonkę i klikamy na nią.

2. Logujemy się do systemu płatności.

Nie tłumaczymy strony!

W ramce BBO „username” wpisujemy nasz nick z BBO

W ramce „password” wpisujemy hasło za pomocą, którego logujemy się do BBO.

Klikamy na prostokąt z napisem 

3. Podajemy dane do płatności.

Wszystkie informacje muszą być wpisane!

First name – wpisujemy imię

Last name – wpisujemy nazwisko

Email – wpisujemy adres email

Phone – wpisujemy numer telefonu

Country – wybieramy Poland

Address – wpisujemy nazwę ulicy np. „Krakowska 7/3”

Address (line 2) – zostawiamy puste

City – wpisujemy nazwę miasta

State/Province/Region – wpisujemy po polsku nazwę województwa

Zip Postal Code – wpisujemy nr kodu pocztowego bez myślnika np. 00019

Wybieramy kwotę, którą chcemy zakupić.

Wybieramy typ karty jaką robimy płatność: Visa, Master Card, Discover (Diners Club) lub American Express (Amex).

Card numer – wpisujemy numer karty

Expires – wpisujemy datę ważności karty

Verification numer – wpisujemy trzycyfrową liczbę z drugiej strony karty.

Zaznaczenie opcji „Remember CC#” sprawi, że BBO niejako „zapamięta” dane naszej karty i tym samym w przyszłych zakupach (na dowolnym komputerze) nie będzie trzeba podawać szczegółów karty, czyli proces płatności będzie szybszy w przyszłości. Dane zostaną zapamiętane przez pośrednika płatności (nie na serwerach BBO!), ale nie ma informacji kto nim jest. PZBS nie posiada informacji by w długiej historii istnienia BBO były incydenty dotyczące wycieku danych dotyczących płatności, jednak naturalnie PZBS nie odpowiada za bezpieczeństwo transakcji – jest to usługa świadczona bezpośrednio przez BBO na rzecz użytkownika. Pamiętajmy, że szczegóły karty powinny być znane tylko nam, a samą kartę należy przechowywać w bezpiecznym miejscu. Najlepiej nie korzystać z funkcji zapamiętywania danych karty w przeglądarkach. Transakcje kartą należą do najbezpieczniejszych możliwych dzięki istnieniu tzw. procedury chargeback (nie każdy bank na to pozwala, ale można też skutecznie reklamować w banku), która pozwala reklamować każdą (!) nierozpoznaną transakcję bezpośrednio u wystawcy karty i to sprzedawca musi udowodnić, że rzeczywiście coś u niego kupiliśmy.

 Po wpisaniu wszystkich danych klikamy TYLKO RAZ !!!! na żółtą ramkę z napisem .\

Nie odświeżamy strony, nie cofamy strony tylko cierpliwie czekamy.

Można w tym czasie otworzyć nową kartę w przeglądarce i zalogować się do BBO aby sprawdzić stan naszego konta w BB$. Udana transakcja pokazuje się na naszym koncie błyskawicznie.

Pytania i odpowiedzi

Q: Czy można inaczej kupić BB$?

Tak. Na tę chwilę alternatywnym sposobem jest kupno przez aplikację na telefonie/tablecie, ale niestety z uwagi na prowizje pośrednika płatności (Apple/Google) jest tam dwa razy drożej. Najtaniej jest kupować kartą przez stronę.

Q: Czy to bezpieczne?

Tak! Transakcje kartą należą do najbezpieczniejszych możliwych dzięki istnieniu tzw. procedury chargeback (nie każdy bank na to pozwala, ale można też skutecznie reklamować w banku), która pozwala reklamować każdą (!) nierozpoznaną transakcję bezpośrednio u wystawcy karty i to sprzedawca musi udowodnić, że rzeczywiście coś u niego kupiliśmy. Nie zmienia to faktu, że należy dbać o bezpieczeństwo samej karty oraz można wdrożyć dodatkowe środki zabezpieczające (np. limity transakcji online na karcie, staranne przechowywanie karty etc).

Dodatkowo BBO deklaruje że nie przechowuje danych karty na swoich serwerach, tylko na serwerach pośrednika płatności, co jest pozytywną informacją. Niestety nie ma informacji kto dokładnie jest pośrednikiem. O bezpieczeństwie transakcji świadczy brak incydentów na tym tle mimo bardzo długiej historii funkcjonowania BBO.

Q: Co to jest chargeback?

PZBS nie stanowi źródła informacyjnego dotyczącego istniejących procedur bankowych, niemniej możesz bez trudu dowiedzieć się więcej na infolinii swojego banku, albo szukając w Internecie np. tutaj: https://www.prawokonsumenckie.pl/pl/a/co-to-jest-chargeback

Q: Jakie karty są akceptowane? /

Akceptowane są wszystkie spośród powszechnie wydawanych kart w Polsce. Dotyczy to kart kredytowych, debetowych, prepaidowych, wirtualnych… Istotne jest by wystawca karty był na liście (Visa, Mastercard, Discovery – Diners Club lub Amex – American Express).

Q: Ile to kosztuje?

Kupić należy minimum 10BB$ czyli trzeba zapłacić minimum 10 dolarów. Kurs dolara można znaleźć na stronie NBP, ale prawie na pewno zapłacimy więcej, gdyż jeśli nie mamy karty na koncie walutowym (tylko np. na złotówkowych), to bank przeliczy nam należność po swoim kursie. Minęły czasy gdy banki masowo robiły to po niekorzystnym kursie, w dodatku z niejasnymi opłatami, niemniej wciąż końcowa kwota może nas zaskoczyć i najlepiej sprawdzić w baku jaki kurs i opłaty nas obowiązują.

Q; Jaką kartą płacić? Czy można oszczędzić?

Najkorzystniejsze kursy uzyskamy płacąc kartą wydaną przez bank w ramach kantoru walutowego (np. https://kantor.aliorbank.pl/ ) lub korzystając z karty prepaid ( https://www.revolut.com/pl-PL ). Jeśli nie wiesz na jaką usługę się zdecydować aktualnie polecamy Revoluta gdzie przed płatnością „doładowujesz” sobie konto w złotówkach zwykłą kartą lub przelewem.. Pamiętaj że PZBS nie bierze żadnej odpowiedzialności za produkty finansowe podmiotów trzecich. Komplet formalności można wykonać na smartfonie. Usługa jest bezpłatna, jednak trzeba jednorazowo pokryć koszt wysyłki karty na podany adres (i naturalnie zajmuje to czas).

Revolut oferuje także „karty wirtualne”, które nie istnieją (ale w telefonie możemy sprawdzić ich cyferki) i możemy je dowolnie kasować/zamrażać/odmrażać, więc nawet jeśli płacimy w miejscu, któremu nie ufamy i ktoś ukradnie dane karty – nie będzie miał z nich żądnego pożytku.

Q: Odrzuciło mi kartę, dlaczego?

Może być wiele powodów. Najprostszy to błąd przy przepisywaniu cyferek, ale mogą być inne takie jak limity transakcji online (w wielu bankach domyślnie 0 zł), limity transakcji zagranicznych, zabezpieczenia przeciwkradzieżowe (transakcja z Las Vegas może dla robotów dbających w banku o bezpieczeństwo Twoich pieniędzy wyglądać podejrzanie). Jeśli cyferki przepisano poprawnie, to najlepiej zadzwonić na infolinię banku (na odwrocie karty powinien być numer) i tam konsultant rozwiąże problem. Najważniejsze żeby się nie denerwować – cokolwiek zatrzymało Twoje pieniądze służy temu by ktoś Ci ich nie zabrał